Jak chcesz się czuć?

Jak chcesz się czuć?

Jak się czujesz? Czy tak chcesz się czuć?

Zapraszam Was dzisiaj do ćwiczenia na emocje- Zaprogramuj swój mózg, żeby czuć się tak jak chcesz.

Część 1

  1. Opisz jak wyglądał Twój wczorajszy dzień. Wypisz najważniejsze wydarzenia, decyzje, sytuacje
  2. Teraz przy każdym wydarzeniu opisz jak najwięcej emocji, uczuć jakie towarzyszyły tej sytuacji (Jeśli nie potrafisz nazwać emocji skorzystaj z załączonej listy emocji).
  3. Spojrzyj teraz na wypisane emocje i zaznacz, które według Ciebie są negatywne, a które są pozytywne. Możesz np. oznaczać w kółko emocje negatywne.
  4.  Im więcej emocji negatywnych tym silniejszą odczuwasz presję podświadomego lęku, że sytuacja może się powtórzyć.
  5. Im więcej emocji pozytywnych tym silniej pragniemy powtarzać te wydarzenia.

Część 2

  1. Teraz zmień sposób działania. Wypisz 10 emocji, które chcesz czuć, przeżywać jutro.

(możesz skorzystać z załączonej Listy emocji)

 

  • Kiedy już wypiszesz emocje odpowiedz i napisz:
  • Co musisz zrobić jutro, żeby się tak czuć?
  • Jak potrzebujesz się zachować, żeby się tak czuć?
  • Jakie potrzebujesz podejmować decyzje, żeby przez cały dzień odczuwać 10 wypisanych emocji?

Podsumowanie

            Przeprowadzenie części 2 ćwiczenia sprawia, że programujemy nasz mózg na takie zachowania. Jest to jak ustawianie programu w pralce, żeby otrzymać określony rezultat. Tak działa nasz mózg. Wystarczy tylko to wykorzystać, żeby nastawić się pozytywnie. Jest to tzw. Samospełniające się proroctwo.

Dodaj komentarz